حداقل ضخامت شیشه لمینت

شیشه لمینت یا Laminated glass به دلیل داشتن 2 یا چند لایه شیشه ای و طلق PVB در بین آن‌ها از نظر ایمنی بسیار مقاوم است. به همین دلیل می‌توان گفت که این مدل نسبت به سایر گلس ها دیرتر آسیب می‌بیند. البته این ویژگی به حداکثر و حداقل ضخامت شیشه لمینت بستگی دارد. این در حالی است که ضخامت این محصول خود نیز به عوامل متعددی از جمله تعداد لایه‌های به کار رفته و همچنین جنس طلق درون آن وابسته است. این موضوع یکی از مشخصاتی است که با کمک آن می‌توان شیشه لمینت را از سایر نمونه‌های موجود در بازار تشخیص داد.

عوامل تأثیرگذار بر حداقل ضخامت شیشه لمینت

از آنجایی که Laminated glass از چند لایه تشکیل می‌شود، معمولا ضخامت بالایی دارد. به همین دلیل این محصول مانع فیزیکی خوبی در برابر نفوذ آلودگی‌های مختلف محسوب می‌گردد. اما در هنگام انتخاب لمینت برای یک محیط خاص باید به میزان ضخامت آن توجه ویژه داشت. برای این منظور باید فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار دهید:

  • سایز: در هر پروژه‌ای که نیاز به شیشه لمینت داشته باشید، بسیار مهم است که ابعاد مناسب آن را بر طبق استانداردهای مربوطه تعیین کنید. توجه بفرمایید که هر چقدر ابعاد بلور نیاز بزرگتر باشد، ضخامت آن نیز افزایش می‌یابد.
  • میزان بار مورد استفاده: بهتر است که در مکان‌هایی که شیشه باید وزن بار سنگینی را تحمل کند، از محصولی با ضخامت بالا استفاده کنید. در این شرایط مقاومت درب و پنجره شیشه‌ای در برابر ضربه و فشار بیشتر می‌شود.

 عوامل تأثیرگذار بر حداقل ضخامت شیشه لمینت

  • نوع استفاده: برای مکان‌هایی که به درب و پنجره‌هایی با خاصیت عایق حرارتی نیاز دارند، Laminated glass با ضخامت بیشتر بهترین انتخاب به شمار می‌رود زیرا علاوه بر مقاوم بودن در ضربه به دلیل داشتن لایه‌های پلیمری در مقابل سروصدا و حرارت نیز مقاوم است.
  • ضخامت طلق PVB مورد استفاده: پلی وینیل بوتیرال یا PVB ماده‌ای است که با ضخامت 38 میکرومتر مابین لایه‌ها قرار می‌گیرد. در ملزومات ساختمانی بزرگ که به شیشه‌های بزرگتر نیاز است، طلقی با این ابعاد امنیت لازم را تامین نمی‌کند. در این شرایط به منظور افزایش مقاومت وسیله باید ضخامت طلق میانی بالاتر باشد که این امر نیز به نوبه خود روی ضخامت کلی آن تاثیر می‌گذارد.
  • تعداد لایه‌های به کار رفته در ساخت Laminated glass: این محصول از 2 یا چند لایه تشکیل می‌شوند. هر چقدر تعداد لایه‌های مورد استفاده و همچنین ضخامت آن‌ها بیشتر باشد، بالطبع ضخامت کلی آن نیز بیشتر خواهد شد.

 عوامل تأثیرگذار بر حداقل ضخامت شیشه لمینت

حداقل ضخامت شیشه لمینت برای استفاده در موارد مختلف

برای نمای ساختمان‌ها و ویترین مغازه‌ها در مناطقی که احتمال خطر زیاد است، بهتر است که شیشه لمینتی با دست‌کم 8 میلی‌متر ضخامت انتخاب کنید. این میزان ضخامت برای ارتفاعات نیز مناسب است. زیرا متریال مورد استفاده در ساخت نماها، درب و پنجره‌ها در مناط مرتفع باید مقاومت لازم را در برابر شرایط آب‌وهوایی نامساعد داشته باشند.

همچنین حداقل ضخامت شیشه لمینت به کار رفته در پنجره‌های معمولی با سایز استاندارد برابر با 4 میلی‌متر در نظر گرفته شده است. در حالی که استانداردهای مربوطه مشخص کرده‌اند که درب‌های شیشه لمینت با اندازه استاندارد باید حداقل ضخامتی در حدود 6 میلی‌متر داشته باشند.

لمینت‌های چند لایه با ضخامت تا 110 میلی‌متر و بالاتر از آن نیز وجود دارند. هنگامی که در محیطی نیاز به قدرت تحمل بار بیشتر است، باید از نمونه‌ای با ضخامت بیشتر استفاده کرد.

 حداقل ضخامت شیشه لمینت برای استفاده در موارد مختلف

شما می‌توانید انواع Laminated glass از کمترین تا بیشترین ضخامت را با قیمت مناسب از شیشه تایم خریداری کنید. برای این منظور تنها کافی است که با کارشناسان ما تماس گرفته و پس از کسب اطلاعات کافی سفارش خود را ثبت بفرمایید.

دیدگاه‌ها  
مطلب خيلي خوبي هست ممنون از شما           
نوشتن دیدگاه